Jak se učit o agroekologii hravě? | Ampi – Asociace místních potravinových iniciativ, o.p.s.

Jak se učit o agroekologii hravě?

V projektu AYE: Agroecological Youth Education for Future přemýšlíme, jak studentům ve věku 13 – 18 let, ale také jejich pedagogům i lektorům přiblížit hravou formou téma agroekologie. A tak testujeme různé metody neformálního a prožitkového vzdělávání.

Loni na podzim to byl například program Příběh jahodového krále, ve kterém se děti vydaly po stopách Rudolfa Strimpla – muže, který koncem 19. století do Čech přivezl zahradní jahody. Pobytový program v délce  4 – 5 dní  si můžete objednat i pro žáky vaší školy TUDY. Na účastníky programu čekají dramatizované obrazy ze života Rudolfa Strimpla, teorie i praxe pěstování jahod i širší témata ekologického zemědělství, ale také různé výtvarné, divadelní, hudební aktivity, zpracování jahod v kuchyni i motivační a relaxační hry.

Ovšem hlavním výstupem projektu AYE a pomyslnou „jahodou na dortu“ bude komix a desková hra. V květnu jsme jí testovali na společném setkání s projektovými partnery v Řecku. Těšíme se, že vám obojí do konce roku představíme.

Článek vznikl v rámci vzdělávacího projektu Agroecology for Youth Education, který je financován Evropskou Unií v rámci programu Erasmus+.